حجاب و عفاف از دیدگاه حضرت امام خمینی ره
 
حریم من
این وبلاگ در نظر دارد در راستای معرفی و توسعه فرهنگ حجاب و عفاف فعالیت نماید
 
 
سه شنبه 14 تير 1390برچسب:, :: 15:21 ::  نويسنده : ع. رضایی پور
حضرت امام خميني (ره):

اسلام در وقتي كه ظهور كرد در جزيرتالعرب‚ بانوان حيثيت خودشان را پيش مردان از دست داده بودند‚ اسلام آنها را سربلند و سرافراز كرد‚ اسلام آنها را با مردان مساوي كرد. عنايتي كه اسلام به بانوان دارد بيشتر از عنايتي است كه بر مردان دارد. مردان بر ملت ها حق دارند و زن ها حق بيشتر دارند‚ زن ها مردان شجاع را در دامن خود بزرگ مي كنند. قرآن كريم انسان ساز است و زن ها نيز انسان ساز‚ وظيفه زن ها انسان سازي است. اگر زن هاي انسان ساز از ملت ها گرفته بشود‚ ملت ها به شكست و انحطاط مبدل خواهند شد‚ شكست خواهند خورد‚ منحط خواهند شد. زن ها هستند كه ملت ها را تقويت مي كنند‚ شجاع مي كنند.
(صحيفه نور ج 11 صفحه 253 تاريخ: 12/11/58)

* * * * * * *

همانطوري كه مرد در همه شئون دخالت دارد‚ زن هم دخالت دارد‚ همانطوري كه مرد بايد از فساد اجتناب كند‚ زن هم بايد از فساد اجتناب كند. زن ها نبايد ملعبه دست جوان هاي هرزه بشوند‚ زن ها نبايد مقام خودشان را منحط كنند و خداي ناخواسته بزك كرده بيرون بيايند و در انظار مردم فاسد قرار بگيرند. زن ها بايد انسان باشند‚ زن ها بايد تقوا داشته باشند‚ زن ها مقام كرامت دارند‚ زن ها اختيار دارند‚ همانطوري كه مردها اختيار دارند. خداوند شما را با كرامت خلق كرده است‚ آزاد خلق كرده است. خداوند همانطوري كه قوانيني براي محدوديت مردها در حدود اينكه فساد بر آنها راه نيابد دارد‚ در زن ها هم دارد. همه براي صلاح شماست‚ همه قوانين اسلامي براي صلاح جامعه است. آنها كه زن ها را مي خواهند ملعبه مردان و ملعبه جوان هاي فاسد قرار بدهند. خيانتكارند. زن ها نبايد گول بخورند‚ زن ها گمان نكنند كه اين مقام زن است كه بايد بزك كرده بيرون برود‚ با سر باز و لخت. اين مقام زن نيست‚ اين عروسك بازي است‚ نه زن. زن بايد شجاع باشد‚ زن بايد در مقدرات اساسي مملكت دخالت بكند. زن آدم ساز است‚ زن مربي انسان است.(صحيفه نور ج 11 صفحه 253 تاريخ: 12/11/58)


* * * * * * *


نقش زن در جامعه بالاتر از نقش مرد است براي اينكه زنان‚ بانوان علاوه بر اينكه خودشان يك قشر فعال در همه ابعاد هستند قشرهاي فعال را در دامن خودشان تربيت مي كنند. خدمت مادر به جامعه از خدمت معلم بالاتر است و از خدمت همه كس بالاتر است و اين امري است كه انبيا مي خواستند و مي خواستند كه بانوان قشري باشند كه همه آنها تربيت كنند جامعه را و شيرزنان و شيرمرداني به جامعه تقديم كنند.(صحيفه نور ج 14 صفحه 130 تاريخ:59/12/25 )

* * * * * * *
اين ولادت با سعادت[ولادت حضرت فاطمه سلام الله عليها] در زمان و محيطي واقع شد كه زن به عنوان يك انسان مطرح نبود و وجود او موجب سرافكندگي خاندانش در نزد اقوام مختلف جاهليت به شمار مي رفت. در چنين محيط فاسد و وحشتزايي‚ پيامبر بزرگ اسلام دست زن را گرفت و از منجلاب عادات جاهليت نجات بخشيد. و تاريخ اسلام گواه احترامات بي حد رسول خدا صلي الله عليه و آله به اين مولود شريف است‚ تا نشان دهد كه زن‚ بزرگي ويژه اي در جامعه دارد كه اگر برتر از مرد نباشد‚ كمتر نيست. پس اين روز‚ روز حيات زن و روز پايه گذاري افتخار و نقش بزرگ او در جامعه است.(صحيفه نور ج 14 صفحه 201 تاريخ 4/2/60)

نظرات شما عزیزان:

محمد
ساعت15:26---14 تير 1390
سلام
دوست عزیز حجاب مخصوص زن نیست و ما مردان نیز باید در این راستا مددکار جامعه باشیم.


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ


با توکل به خداوند مهربان آمده ایم تا قدمی برداریم در راه هدایت این اشرف مخلوقات که مقام و موقعیت خود را در این دنیای فانی گم کرده است. چنان زندگی می کند که انگار برای او پایانی نیست. چنان ظلم می کند که انگار در برابر کسی پاسخگو نخواهد بود. چنان با عقاید و باورها بازی می کند که انگار هیچ ارزشی ندارند. و چنان از شریعت الهی و کرامت انسانی دور شده است که بی پروا گناه می کند و از انجام آن هیچ پروایی ندارد. راست گفت پرودگار متعال که چنین افرادی مصداق آیه اولائک کالانعام و بل هم اضل گردیده اند.
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان حریم من و آدرس harimeman.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 45
بازدید کل : 26536
تعداد مطالب : 28
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1

<-PollName->

<-PollItems->